مزایای انواع کولر گازی صنعتی چیست

کولر گازی صنعتی یک وسیله مناسب برای سرمایش فضاهای بزرگ و صنعتی می باشد. در ادامه ابتدا به تعریف و انواع کولر گازی اشاره می کنیم و سپس با مزایای کولر صنعتی گازی و همچنین بهترین و آسان ترین روش خرید انواع کولرهای صنعتی با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

کولر گازی صنعتی

کولر گازی چیست

کولر گازی نوعی سیستم سرمایش است که با تبدیل گاز به مایع و سپس تبدیل مایع به گاز، حرارت دریافت کرده و تولید برودت می کند.

انواع کولر گازی

کولرهای گازی ار تنوع بالایی برخوردار هستند که در زیر به انواع آن ها اشاره می کنیم:

  1. کولر گازی پنجره ایکولر گازی پنجره ای
  2. کولر گازی پرتابل یا قابل حملکولر گازی پرتابل
  3. کولر گازی دو تکه یا اسپلیت: این دسته از کولرهای گازی از دو بخش یونیت خارجی و یونیت داخلی تشکیل شده و شامل انواع اسپلیت های ایستاده، سقفی، دیواری و داکت اسپلیت می گردند.کولر گازی اسپلیت
  4. کولر گازی چند شعبه یا مولتی پنل: سیستم های VRF و VRVکولر گازی چند پنلی

همچنین امروزه کولرهای گازی در دو مدل معمولی و اینورتر موجود می باشند. کولرهای گازی اینورتر نسل جدید کولرهای گازی بوده و دو تفاوت عمده آن ها با کولرهای گازی معمولی، استفاده از گاز مبرد R134a به جای R22 و نیز تفاوت در ساختار کمپرسور آن ها می باشد.

کولر گازی اینورتر

طرز کار کولر گازی

در کولرهای گازی ابتدا گاز مبرد توسط کمپرسور فشرده شده و پس از عبور از کندانسور به کویل های یونیت داخلی منتقل می شود. گاز در این حالت در حال جوشیدن است و حرارت مورد نیاز خود ار از مولکول های هوای گرم گرفته و موجب کاهش دمای مولکول های هوا می گردد. سپس هوای سرد از طریق فن در محیط مورد نظر توزیع می گردد.

نکات انتخاب کولر گازی صنعتی

برای انتخاب ظرفیت و تعداد کولرهای صنعتی گازی باید به موارد مختلفی از جمله ابعاد محیط، برق قابل دسترسی، دمای هوای خنک مورد نظر و غیره توجه گردد. با استفاده از جداول ظرفیتی می توان ظرفیت مورد نظر کولر گازی را بر اساس BTU تعیین کرد.
همچنین نوع کولر صنعتی گازی و نصب یا عدم نصب اینورتر بر روی آن نیز باید تعیین گردد.

مزایای کولر صنعتی گازی چیست

مقایسه کولر گازی صنعتی و کولر آبی صنعتی

با توجه به بحران کم آبی و مصرف بالای آب در کولر های آبی صنعتی استفاده از کولرهای گازی صنعتی اهمیت بالایی دارد.
کولرهای گازی صنعتی امکان کاهش رطوبت هوا و ایجاد تهویه مطبوع را دارا می باشند. همچنین برخی از کولرهای گازی صنعتی قابلیت انجام سیکل خنک سازی به صورت معکوس و را داشته و می توان از آن ها به عنوان هیتر نیز استفاده نمود.
از معایب کولر گازی صنعتی در مقایسه با کولر آبی صنعتی مصرف برق بالای آن ها می باشد و این که کولرهای گازی صنعتی نیازمند فضای ایزوله هستند.

مزایای انواع کولر صنعتی

مزایای کولر گازی صنعتی

  • قدرت خنک کنندگی بالا و قابلیت سرمایش بسیار سریع
  • قدرت پرتاب باد بالا
  • قابلیت کاهش و تنظیم رطوبت هوا
  • صدای کمتر نسبت به کولرهای آبی صنعتی
  • قابلیت نصب فیلتر تصفیه هوا
  • قابلیت نصب اینورتر و کنترل درجه حرارت هوا

فروش انواع کولر گازی صنعتی با بهترین قیمت

انواع کولرهای گازی صنعتی با بهترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسند. جهت خرید انواع کولر صنعتی آبی و گازی و همچنین انواع هیتر صنعتی با بهترین و مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما