تفاوت سیستم های VRV و VRF چیست

در این صفحه با تفاوت سیستم های تهویه مطبوع مرکزی VRV و VRF و همچنین بهترین روش خرید انواع سیستم های VRV با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

سیستم VRV چیست

واژه VRV مخفف کلمات Variable Refrigerant Volume می باشد که به معنی کنترل تغییرات حجم ماده مبرد بر اساس بار مورد نیاز است. در این سیستم ها برخلاف کولرهای گازی و اسپیلت های معمولی مقدار ماده مبرد با توجه به نیاز سرمایشی و گرمایشی فضاها به صورت هوشمند و مجزا در فضاهای مختلف پروژه تغییر می کند.
همچنین در سیستم های VRV میزان اختلاف درجه حرارت بین یونیت خارجی و یونیت های داخلی در کمترین حد ممکن بوده و ضریب عملکرد سیستم (COP) در بالاترین مقدار خود خواهد بود.

سیستم های VRV

تفاوت سیستم های VRV و VRF

در اکثر سیستم های VRF هنگامی که سیستم در حالت Heat Recovery قرار دارد، با تغییر حالت چند یونیت داخلی از حالت سرمایش به گرمایش، تمام یونیت هایی که در حالت گرمایش هستند خاموش شده و سپس از طریق Hot Start به حالت گرمایش می روند. در این حالت فن های یونیت های داخلی که در حالت گرمایش بودند و یونیت هایی که از سرمایش به گرمایش تغییر حالت داده اند، خاموش بوده و فقط فن یونیت هایی که از ابتدا در حالت سرمایش بودند روشن می باشد. پس از حدود 10 دقیقه فن سایر یونیت ها دوباره روشن شده و فرآیند تغییر حالت سیستم از سرمایش به گرمایش تکمیل می گردد.
اما در سیستم های VRV به دلیل استفاده از سیستم جدید Branch Selector، سیکل بالا فقط برای یونیت هایی که قرار است از سرمایش به گرمایش تغییر حالت دهند اتفاق افتاده و کل سیستم خاموش نمی گردد. همچنین در این حالت، کل فرآیند حدود 6 دقیقه زمان برده و صدای تولیدی نیز از حالت قبل کمتر می باشد.

فروش سیستم های VRV

مزایای سیستم های VRV

برخی از ویژگی ها و مزایای سیستم های تهویه مطبوع VRV عبارتند از:

  • کاهش مصرف برق
  • انعطاف در میزان کنترل ظرفیت
  • میزان صدای کمتر این دستگاه ها
  • افزایش عمر مفید کمپرسورها
  • امکان نصب کندانسور در محوطه های مختلف ساختمان
  • نصب و راه اندازی آسان

فروش سیستم های VRV با بهترین قیمت

انواع سیستم های VRV و VRF از جمله دستگاه های VRV دایکین با بهترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسد. جهت خرید انواع دستگاه های تهویه مطبوع با بهترین قیمت با ما تماس بگیرید.

منبع: www.tahviesaz.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما