انواع بگ فیلتر کدام اند و مزایای آن ها چیست

در این صفحه با انواع سیستم ها و تجهیزات بگ فیلتر (Bag Filter)، طرز کار و مزایای آن ها و همچنین بهترین روش خرید انواع تجهیزات تهویه صنعتی با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

بگ فیلتر چیست

بگ فیلتر چیست

غبارگیرهای کیسه ای (بگ فیلتر) نوعی از سیستم های غبار زدایی دارای راندمان بالا می باشند. در واقع بگ فیلتر یک سیستم کترل آلودگی هوا می باشد که ذرات جامد موجود در هوا را با کارایی بسیار عالی حذف می کند. این غبارگیرها شامل کیسه های عمودی با ارتفاع 3200-2300 میلی متر و قطر 200-140 میلی متر می باشند که معمولا به صورت موازی در یک محفظه فلزی در کنار هم قرار می گیرند و جریان عبور از درون آن عبور می کند. بگ فیلترها معمولا برای ذراتی با قطر حدود یک میکرون به کار می روند و اگر به صورت مناسب طراحی شوند دارای راندمان بیش از 95 درصد خواهند بود.

انواع بگ فیلتر

طرز کار بگ فیلتر

معمولا بگ فیلترها از کیسه های پارچه ای بلند استوانه ای شکل تشکیل می شوند. سطح فیلترهای کیسه ای حاوی مخروط های کوچکی است که اجازه عبور ذرات از سطح فیلتر کیسه ای را نمی دهد، با ورود هوای حاوی ذرات آلاینده به بگ فیلتر و عبور آن از سطح فیلتر کیسه ای، لایه ای از ذرات بر روی سطح فیلتر کیسه ای تشکیل می شود تا جایی که دیگر هوا نمی تواند از سطح فیلتر کیسه ای عبور کند. سپس سیستم تمیزکننده وارد عمل شده و به صورت آنلاین یا آفلاین، فیلتر کیسه ای را برای انجام عمل فیلتراسیون آماده می کند.

طرز کار بگ فیلتر

اجزای تشکیل دهنده سیستم بگ فیلتر

  1. فیلترهای کیسه ای و قفسه های نگهدارنده
  2. کمپرسور هوا
  3. فن سانتریفیوژ
  4. هاپر جمع کننده
  5. سیستم تخلیه غبار
  6. سیستم پاکسازی فیلترهای کیسه ای
  7. بدنه اصلی
  8. سیلیکون یا جرقه گیر
  9. شیر برقی
  10. ونتوری
  11. تابلو کنترل جت پالش

مکانیزم های جمع آوری ذرات در انواع بگ فیلتر

معمولا عمل فیلتراسیون در سیستم های بگ فیلتر توسط یکی از چهار مکانیزم زیر انجام می گیرد:

  • اینرسی ذرات
  • حرکات براونی درات
  • خاصیت انتشار ذرات
  • خاصیت الکترواستاتیکی ذرات

روش های فیلتراسیون

در ادامه به سه روش متداول که برای تمیز کردن فیلترهای کیسه ای استفاده می شوند، اشاره می کنیم:

1- لرزاننده مکانیکی

در روش لرزاننده مکانیکی (mechanical shaking) یک طرف فیلترهای کیسه ای استوانه را به یک صفحه متحرک متصل می کنند که این صفحه به وسیله یک موتور، لرزانده می شود و به این ترتیب با تکان خوردن فیلترهای کیسه ای، گرد و غبار از درون آن ها خارج می گردد.
نسبت عبور هوا از پارچه برای این نوع بگ فیلترها بسیار کم می باشد و به همین دلیل به تعداد بسیاری از فیلترهای کیسه ای نیاز است و فضای زیادی را اشغال می کنند.

2- جریان هوای معکوس

در بگ فیلترهای هوای معکوس (reverse air) که به عنوان غبارگیرهای صنعتی شناخته می شوند، انتهای فیلترهای کیسه ای را به یک صفحه فلزی متصل کرده و طرف دیگر آن ها به صورت معلق بالای بگ فیلتر آویخته می شود. معمولا این مدل از بگ فیلترها از چند قسمت تشکیل شده اند تا بتوانند امکان عمل پیوسته سیستم فیلتراسیون را فراهم کنند. برای این نوع از بگ فیلترها نیز فضای بسیاری مورد نیاز است.

3-پالس جت

در سیستم های فیلتراسیون به روش پالس جت (pulse jet)، هر فیلتر کیسه ای به صورت مجزا به وسیله قفس های فلزی حمایت می شود. پس از عبور هوای آلوده از پایین محفظه بگ فیلتر، غبارها و ذرات آلاینده توسط سطح خارجی فیلترهای کیسه ای به دام افتاده و هوای تصفیه شده از بالای بگ فیلتر خارج می گردد. در این روش برای پاکسازی فیلترهای کیسه ای از ذرات گرد غبار، از پالس جت هوای فشرده استفاده می کنند.

مزایای سیستم های بگ فیلتر

  • راندمان و بازدهی بالا
  • طراحی کاملا جدید و مدرن
  • کم مصرف
  • کم صدا
  • دارای قطعات قابل تعویض و تعمیر
  • مناسب از نظر شرایط زیست محیطی

مزایای بگ فیلتر

روش های قرار گیری بگ فیلترها در مسیر جریان

به دو روش می توان بگ فیلترها را در معرض جریان هوا قرار داد:

  • نصب بعد از هواکش
    در این روش جریان به داخل سیستم دمیده می شود. اما با توجه به این که در این حالت، دستگاه در فشار بالاتر از جو کار خواهد کرد، امکان نشت غبارهای آلوده بسیار بالا می باشد و امروزه این روش منسوخ شده است.
  • نصب قبل از هواکش
    در این روش جریان از داخل سیستم مکش می شود و با توجه به این که دستگاه در فشار پایین تر از فشار جو کار می کند امکان نشت غبارها وجود ندارد. همچنین در این روش امکان برخورد اجزای متحرک هواکش با ذرات غبار وجود ندارد.

فروش انواع بگ فیلتر با بهترین قیمت

انواع سیستم های بگ فیلتر با مناسب ترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسد. چنانچه شما نیز قصد خرید انواع بگ فیلتر ها، وت اسکرابرها و همچنین سایر تجهیزات تهویه صنعتی با بهترین قیمت را دارید با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما