فروش انواع دستگاه های یونیت هیتر

در این صفحه ضمن بررسی کاربردها، طرزکار و اجزای تشکیل دهنده انواع دستگاه های یونیت هیتر و معایب و مزایای آن ها، با بهترین روش خرید دستگاه های یونیت هیتر و همچنین انواع دستگاه های تهویه مطبوع با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

انواع دستگاه های یونیت هیتر

یونیت هیتر چیست

یونیت هیتر دستگاهی است که برای گرمایش فضاهای بزرگ استفاده می شود و سیال گرم کننده آن ها آب داغ پمپ شده یا سیستم بخار آب می باشد. این دستگاه ها معمولا در ارتفاع نصب می شوند و خروجی هوا می تواند به حالت افقی یا عمودی باشد.
دستگا های یونیت هیتر از کویل هایی که به صورت مارپیچ در یک جعبه فلزی در چند ردیف قرار گرفته اند و یک فن که در پشت لوله های کویل جاسازی شده است، تشکیل شده اند.

دستگاه های یونیت هیتر یونیت هیتر چیست

کاربردهای یونیت هیتر

معولا دستگاه های یونیت هیتر برای گرمایش سالن های تولید کارخانجات، کارگاه ها، انبارها، فروشگاه ها بزرگ، استخرها، سالن های ورزشی و سایر فضاهای بزرگ سرپوشیده استفاده می شوند.

طرز کار یونیت هیتر

آب گرم یا بخار با درجه حرارت بالا که معمولا توسط یک دستگاه جداگانه مانند پکیج دیواری گازسوز یا بویلر در خارج فضای ساختمان تأمین می شود، درون لوله های کویل جریان یافته و سطح لوله ها و پره های روی آن را به شدت گرم می کند. سپس فن، هوا را از روی لوله ها عبور داده و موجب افزایش دمای هوا می شود. فن یونیت هیترها می تواند از نوع محوری یا سانتریفیوژ باشد. در قسمت خروجی هوا از یونیت هیتر، تعدادی تیغه به منظور جهت دادن به هوا قرار می دهتد که به صورت دستی یا اتوماتیک قابل تنظیم هستند.

طرز کار دستگاه های یونیت هیتر

اجزای تشکیل دهنده یونیت هیتر

  • کویل های آب گرم یا بخار: مجموعه کویل هل به همراه فین های تبادل حرارت موجب انتقال انرژی گرمایی آب یا بخار ورودی به یونیت هیتر می شوند.
  • الکتروموتور: وظیفه به حرکت درآوردن محور فن هوادهی یوینت هیتر بر عهده دارد و بر اساس طراحی می توان از الکترموتور تک دور یا دو دور استفاده کرد.
  • فن: فن هوادهی یونیت هیتر، هوا را از پشت دستگاه دریافت کرده و از میان کویل ها و فین های تبادل حرارتی عبور داده و در نهایت هوای گرم را از یونیت هیتر خارج کرده و در محیط ساختمان توزیع می شود.
  • پره های هدایت هوا: پره های هدایت هوا در قسمت جلوی یونیت هیتر نصب شده و هوای گرم خروجی از یونیت هیتر را جهت دهی می کنند.
  • بدنه دستگاه: بدنه دستگاه یونیت هیتر معمولا از جنس فلزی و با ضخامت مناسب می باشد.

مزایای یونیت هیتر

ویژگی ها و مزایای دستگاه های یونیت هیتر عبارتند از:

  • سرعت بالا در گرم کردن فضای مورد نظر
  • قابلیت توزیع مناسب هوای گرم به مناطق دلخواه
  • راندمان حرارتی بالا
  • امکان استفاده از آب گرم یا بخار موجود در اماکن صنعتی، ورزشی و نمایشگاهی
  • جاگیری کمتر به خصوص در مدل های دیواری و سقفی
  • قابیلت نصب و پرتاب هوا به صورت افقی و عمودی

معایب یونیت هیتر

  1. با توجه به این که این دستگاه ها معمولا به صورت چند تایی در نقاط مختلف سالن های بزرگ نصب می شوند و به هوای آزاد راه ندارند، امکان وارد کردن هوای تازه به سالن مورد نظر وجود ندارد و تنها هوای داخل پس از گرم شدن به چرخش در می آید. در این صورت برای تأمین هوای تازه می توان از دستگاه های هواساز استفاده کرد.
  2. بر روی این دستگاه ها نمی توان انواع فیلترهای مورد نیاز را با توجه به تنوع و میزان آلاینده های آن محیط، نصب کرد و بنابراین برای اماکنی که به فیلتراسیون هوا نیاز باشد، مناسب نیستند.
  3. تنظیم رطوبت هوا نیز با استفاده از دستگاه های یونیت هیتر امکان پذیر نمی باشد.

فروش دستگاه های یونیت هیتر

انواع یونیت هیتر

دستگاه های یونیت هیتر را می توان از جنبه های مختلفی طبقه بتدی کرد. در ادامه به چند مدل از روش های دسته بندی انواع یونیت هیترها اشاره می کنیم:

1- انواع یونیت هیتر از نظر نوع انرژی حرارتی

در این روش طبقه بندی، یونیت هیترها به انواع آبی، بخار و برقی تقسیم می شوند.

2- انواع یونیت هیتر از نظر نوع پروانه

فن یونیت هیترها می تواند از نوع محوری یا سانتریفیوژ باشد.

3- انواع یونیت هیتر از نظر ترتیب قرار گرفتن قطعات

در این طبقه بندی، یونیت هیترها به انواع مکنده و دمنده تقسیم می شوند. در یوینت هیترهای مکنده، هوا به وسیله پروانه از روی کویل مکیده می شود و در دستگاهای یوینت هیتر دمنده، هوا به وسیله فن بر روی کویل دمیده می شود.

4- انواع یونیت هیتر از نظر محل نصب

در این دسته بندی، یونیت هیترها دارای انواع زمینی، دیواری و سقفی می باشند. در یونیت هیترهای سقفی و دیواری جریان هوا می توان افقی یا عمودی باشد.

5- انواع یونیت هیتر از نظر نوع کاربرد

یونیت هیترها با توجه به نوع کاربرد به یونیت هیترهای خانگی و صنعتی تقسیم می شوند. یونیت هیترهای خانگی و صنعتی از نظر ساختار مشابه یکدیگر می باشند، اما دستگاه های یونیت هیتر خانگی در ظرفیت های کوچکتر تولید می شوند.

انواع دستگاه های یونیت هیتر

نکات انتخاب یونیت هیتر

برای انتخاب یونیت هیتر مناسب، ابتدا باید نوع سیال گرم کننده (آب گرم یا بخار) را مشخص کرده و نوع قرارگیری یونیت هیتر (دیواری با سقفی) را انتخاب کنید.
برای محاسبه ظرفیت گرمایشی مورد نیاز باید عواملی مانند: دمای ظرح خارج، ابعاد، نوع کاربری، نوع مصالح به کار رفته در ساختمان و غیره را در نظر گرفت. به طور کلی می توان گفت برای مناطق سردسیر کشور از جمله: قزوین، کرج، مشهد و تبریز، باید به ازای هر متر مکعب از فضای سالن، ظرفیت گرمایی حدود BTU 400 در ساعت و برای مناطق معتدل تر و جنوبی ایران، ظرفیت گرمایی حدود 250 BTU در ساعت به ازای هر متر مکعب از فضای سالن در نظر گرفته می شود.
برای انتخاب یونیت هیترها باید به میران سر و صدای آن ها نیز توجه کرد و با توجه به این که فن یونیت هیترها در حالت 1400 درو در دقیقه، سر و صدای زیادی ایجاد می کند بهتر است یونیت هیتر با موتور دو دور یا 900 دور و با ظرفیت بیشتر انتخاب شود.

قدرت حرارتی استاندارد چیست

میزان حرارتی که یک یونیت هیتر در مدت زمان یک ساعت در فشار هوای یک اتمسفر با درجه حرارت ورودی 200 درجه فارنهایت و افت حرارت 20 درجه فارنهایت و در شرایط هوای ورودی به کویل با درجه حرارت 60 درجه فارنهایت، به محیط منتقل می کند، قدرت حرارتی استاندارد یونیت هیتر نامیده می شود.

فروش انواع دستگاه های یونیت هیتر با بهترین قیمت

چنانچه شما نیز قصد خرید انواع دستگاه های یونیت هیتر و همچنین سایر انواع دستگاه های تهویه مطبوع با بهترین قیمت را دارید با ما تماس بگیرید.

منبع: www.itahvie.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما