دستگاه بهارساز انرژی در تاسیسات تهویه مطبوع

در این صفحه با طرزکار، کاربردها و مزایای دستگاه بهارساز انرژی و همچنین بهترین روش خرید انواع دستگاه های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

دستگاه بهارساز انرژی چیست

دستگاه بهارساز انرژی ،دستگاهی است که هر دو کارکرد سرمایش و گرمایش محیط را انجام می دهد. این دستگاه، عمل سرمایش را با پد سلولوزی و گرمایش با استفاده از هیتر گازی انجام می دهد.
معمولا این دستگاه بر روی پشت بام نصب می گردد و سپس با کانال کشی، هوای مطبوع در داخل ساختمان توزیع می شود. همچنین امکان نصب کانال برگشت هوا نیز برای این دستگاه ها وجود دارد.

دستگاه بهارساز انرژی جهت سرمایش و گرمایش انواع سالن ها، نمایشگاه ها، کارخانه ها، ساختمان های تجاری و اداری، بانک ها رستوران ها، مساجد و مدارس، کاربرد دارد و از قابلیت کنترل اتوماتیک دما نیز برخوردار می باشند.

دستگاه بهارساز انرژی

طرز کار دستگاه بهارساز انرژی

پد سلولوزی به کار رفته در کولر بهارساز انرژی به عنوان یک مبدل حرارتی، انتقال حرارت و جرم را بین هوای عبوری و آب انجام می دهد. پدهای سلولوزی بازده سرمایی بیشتری نسبت به پوشال های معمولی دارند و با کمترین میزان افت فشار، حداکثر بازده سرمایی را ایجاد می کنند. هر متر مکعب از پد سلولوزی می تواند 100 لیتر آب را جذب کند و همین خاصیت در افزایش راندمان با استفاده از این پدها اهمیت دارد. در حالت سرمایش، تأمین هوای سرد و توزیع مناسب آن در فضای مورد نظر توسط فن سانتریفیوژ انجام می گیرد.

طراحی پیلوت مشعل هیتر به گونه ای است که قابل تنظیم با جریان گاز و هوای اولیه بوده و شیر کنترل گاز سیگما به همراه این پیلوت، مشعل را روشن می کند. در حالت گرمایش نیز تأمین جریان هوای لازم بر روی مبدل حرارتی غلبه بر افت ناشی از کانال های رفت و برگشت بر عهده فن سانتریفیوژ می باشد. گاز و جرقه زن، با استفاده از سیستم کنترل جریان، به راحتی از داخل فضای مورد نظر تنشیم و قطع و وصل می گردند. همچنین با استفاده از شیر گاز دو مرحله ای بر حسب نیاز می توان ظرفیت گرمایش را تغییر داد. با ایجاد احتراق کاملا مناسب و به همراه سطح تماس مؤثر در مبدل حرارتی، می توان راندمان بهارساز را به حدود 80 درصد رساند.

طرز کار دستگاه بهارساز انرژی

اجزای دستگاه بهارساز انرژی

  • مبدل حرارتی: این مبدل دارای پوشش نسوز تا دمای 550 درجه سانتی گراد می باشد. از جمله ویژگی های مبدل حرارتی با طراحی مناسب می توان به سطح تماس مؤثر و تبادل حرارتی زیاد بین جریان هوای عبوری با جریان محصولات داغ احتراق، به همراه افت فشار کم و عدم صدای ناشی از انبساط و انقباض سریع، اشاره کرد.
  • کلاهک تعدیل: مجموعه ای است که علاوه بر تنظیم خروج محصولات احتراق از هیتر، امکان جریان معکوس هوا از دودکش را نیز به حداقل می رساند. این قطعه نیز دارای پوشش نسوز مقاوم می باشد.
  • شیر کنترل گاز: یک شیر برقی دو مرحله ای برای کنترل جریان و فشار گاز ورودی به مشعل و پیلوت می باشد که با فرمان ترموستات محیطی بر اساس دمای تنظیم شده و یا فرمان کنترل حدی، عمل می کند.
  • کنترل حدی فن: به منظور جلوگیری از وارد شدن صدمات احتمالی به دستگاه در صورت پاره شدن تسمه و ونتیلاتور، سوختن موتور و یا اشکالات دیگری که باعث افزایش دمای مبدل حراراتی می شوند از این قطعه استفاده می شود.
  • پد سلولوزی: یک واسط تبخیری محسوب می شود که در بخش سرمایش استفاده شده و به عنوان یک مبدل حرارتی، وظیفه انتقال حرارت و جرم را بین هوای عبوری و آب بر عهده دارد.
  • پوشش کف: با توجه به این که کف کولر محل ذخیره آب می باشد از اجزای حساس در مقابل خوردگی محسوب شده و بنابراین علاوه بر افزایش ضحامت آن توسط پوشش اپوکسی نیز حفاظت می شود.
  • لرزه گیر: معمولا برای کاهش لرزه و ارتعاشات کولر در محل اتصال ونتیلاتور به بدنه کولر، از لرزه گیرهای مناسب برای کاهش انتقال لرزه و ارتعاش به بدنه دستگاه استفاده می کنند.
  • بدنه اصلی دستگاه: بدنه این دستگاه ها از جنس ورق گالوانیزه با ضخامت مناسب (حدود 1.25 میلی متر) به منظور افزایش استحکام و کاهش لرزه و ارتعاش، می باشد. همچنین رنگ بدنه این دستگاه ها از نوع رنگ پودری مقاوم در برابر شرایط جوی می باشد که دارای ماندگاری و چسبندگی عالی بر روی سطح بدنه دستگاه می باشند.

مزایای دستگاه بهارساز انرژی

ویژگی ها و مزایای دستگاه های بهارساز انرژی عبارتند از:

  • دارای کارکرد برای هر دو حالت سرمایش و گرمایش
  • به صرفه بودن از نطر اقتصادی (مصرف برق کم و هزینه اولیه کم)
  • عملکرد کم صدا
  • دارای راندمان سرمایش و گرایش بالای 83 درصد
  • ثابت ماندن راندمان سرمایش در طول فصل
  • حدف لوله کشی آب گرم و رادیاتور
  • مجهز به کنترل ترموستاتیک و کنترل ایمنی RCCB
  • کنترل کیفیت هوا و صرفه جویی در مصرف سوخت با توجه به قابیلت استفاده از کانال برگشت و هوای تازه
  • دوام و عمر طولانی و خود ایستای پد سلولوزی
  • مجهز به ترموستات کنترل فن و ترموستات حدی و شیر کنترل گاز دو مرحله ای
  • گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب

نکات انتخاب دستگاه بهارساز انرژی

برای انتخاب تعداد دستگاه مورد نیاز برای فضای مورد نظر باید عوامل مختلفی از جمله: مساحت فضای مورد نظر، ارتفاع سقف، نوع کاربری و منطقه جغرافیایی، را در نظر گرفت. اما در حالت کلی می توان گفت هر کدام از دستگاه های بهارساز انرژی مدل 680 برای گرمایش 450 متر مربع و سرمایش 800 متر مربع مناسب می باشند.

فروش دستگاه بهارساز انرژی و سایر تاسیسات تهویه مطبوع

چنانچه شما نیز قصد خرید دستگاه های بهارساز انرژی و همچنین سایر انواع سیستم های تهویه مطبوع با مناسب ترین قیمت را دارید با ما تماس بگیرید.

منبع: www.tahvieha.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما