خرید انواع پکیج یونیت یا پکیج پشت بامی

در این صفحه با تعریف، طرز کار و مزایای انواع پکیج یونیت و همچنین بهترین روش خرید انواع دستگاه های تهویه مطبوع با مناسب ترین قیمت آشنا خواهیم شد.

انواع پکیج یونیت

پکیج یونیت یا پکیج پشت بامی چیست

دستگاه پکیج یونیت یا روفتاب پکیج (roof top package) نوعی دستگاه تهویه مطبوع می باشد که عمل تهویه کامل هوا را شامل کنترل درجه حرارت هوای ورودی به محیط (هم گرمایش و هم سرمایش)، کنترل میزان رطوبت و نیز فیلتر کردن هوا را در یک واحد یکپارچه انجام می دهد و با توجه به این که معمولا بر روی پشت بام نصب می گردد به آن روف تاپ (roof top) گفته می شود.
در واقع این دستگاه یکپارچه، ترکیبی از دستگاه های چیلر و هواساز در یک مجموعه مشترک می باشد.

این دستگاه ها معمولا برای کارخانه ها، سوله ها، هتل ها، فروشگاه ها، سالن های اجتماعات، سالن های ورزشی، اماکن صنعتی و تجاری و غیره استفاده می شوند.

پکیچ یونیت یا پکیج پشت بامی

تفاوت دستگاه پکیج یونیت با سیستم چیلر و هواساز

در سیستم چیلر و هواساز، چیلر وظیفه سرد کردن آب و پمپاژ آن به سمت کویل های آب سرد هواساز را برعهده دارد. اما در دستگاه پکیج یونیت، به جای استفاده از آب در مدار سیستم، ماده مبرد جاری در بخش چیلر دستگاه پکیج یونیت، مستقیما به کویل های بخش هواساز آن منتقل شده و موجب کاهش دمای هوای عبوری از سطح کویل ها می گردد. بنابراین حذف آب از مدار با توجه به کاهش اتلافات مربوط به کاهش دمای آب به عنوان سیال واسط، موجب افزایش راندمان در این مجموعه یکپارچه می شود.

طرز کار دستگاه پکیح یونیت

طرز کار پکیج یونیت

سرمایش دستگاه پکیج یونیت مشابه سیستم چیلر و هواساز می باشد. مبرد در حال تبخیری که در اواپراتور هواساز دستگاه پکیج یونیت جریان دارد، گرمای مورد نیاز خود را از هوای ورودی توسط فن گرفته و آن را خنک می کند. سپس هوای خنک شده وارد محیط مورد نظر می گردد.

در حالت گرمایش دستگاه پکیج یونیت از کویل (مبدل حرارتی) آب گرم استفاده می گردد. با گرم شدن در موتورخانه ی مرکزی یا پکیج گازسوز و پمپاژ آن به درون کویل های آب گرم جاسازی شده در دستگاه پکیج یونیت، هوای دمیده شده توسط فن گرم شده و درون ساختمان توزیع می گردد.

انواع پکیج یونیت

پکیج یونیت ها را می توان با روش های مختلفی طبقه بندی کرد که در ادامه به چند مدل از آن ها اشاره می کنیم:

اگر کندانسور قسمت چیلر دستگاه پکیج یونیت از نوع هوا خنک با شد به آن پکیج یونیت هوایی و چنانچه کندانسور آن از نوع آب خنک باشد به آن پکیج یونیت آبی گفته می شود. همچنین قسمت چیلر آن ها می تواند از نوع جذبی باشد.
دستگاه های پکیج یونیت در مدل های زمینی (ایستاده) و سقفی تولید می شوند.
انواع پکیج یونیت در ظرفیت های مختلف هوادهی از ظرفیت های کم تا ظرفیت های بسیار بالا (3 تا 100) تن تبرید، با کویل انبساط مستقیم (DX) یا کویل های گرمایشی و با فیلترهای مختلف تولید می گردند.

خرید انواع پکیج یونیت

مزایای دستگاه پکیج یونیت

مزایای اصلی دستگاه پکیج یونیت، حذف لوله کشی های بین چیلر و هواساز و همچنین عدم وجود آب در مدار سیستم چیلر و هواساز می باشد. سایر ویژگی ها و مزایای انواع پکیج یونیت عبارتند از:

  • قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه تهویه مطبوع مرکزی که تمام نیازها را برآورده می کند
  • سرمایش و گرمایش مطلوب
  • قابلیت تهویه چند فضا با یک دستگاه
  • عدم اشغال فضای داخلی ساختمان
  • امکان تأمین هوای تازه (Fresh Air) در قسمت هواساز
  • سر و صدای کم دستگاه
  • امکان استفاده در انواع ظرفیت های کم تا ظرفیت های بسیار بالا
  • توزیع مناسب هوا در محیط مورد نظر
  • قابلیت نصب کویل آب گرم یا الکتریکی
  • قابلیت کانال کشی افقی و عمودی
  • امکان نصب تجهیزات رطوبت زنی برای کنترل دقیق میزان رطوبت هوا
  • قابیلت نصب انواع فیلترها با توجه به نوع کاربری و میزان آلاینده های موجود در محیط
  • تعمیر و نگهداری آسان

نحوه خرید انواع پکیج یونیت با بهترین قیمت

انواع دستگاه های پکیج یونیت با بهترین قیمت توسط شرکت ما به فروش می رسد. چنانچه شما نیز قصد خرید انواع دستگاه های پکیج یونیت، پکیج، یونیت هیتر و همچنین انواع سیستم های تهویه مطبوع خانگی و صنعتی با بهترین قیمت را دارید با ما تماس بگیرید.

منبع: www.itahvie.ir

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما