بویلر آب گرم چیست و انواع آن کدامند

بویلر آب گرم در انواع مدل های مختلف ساخته شده و به منظور تامین آب گرم مورد نیاز در سیستم های حرارت مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد. جدیدترین نوع دیگ های آب گرم و آب داغ، بویلر چگالشی می باشد.

بویلر آب گرم

بویلر آب گرم و بویلر آب داغ چیست

بویلر آب گرم یا دیگ آب گرم، یک مخزن تحت فشار می باشد که در آن آب تا دمای حداکثر 90 درجه سانتی گراد گرم شده و مورد استفاده قرار می گیرد. بویلرهای آب گرم و آب داغ با قرارگیری در موتورخانه ساختمان در سیستم های گرمایشی مورد استفاده قرار گرفته و با چرخش آب گرم به مبدل های حرارتی از جمله رادیاتورها، فن کویل ها و یونیت هیتر ها گرمایش محیط را تامین می نمایند.
بویلرهای آب داغ یا دیگ های آب داغ در فشارهای بالاتر، آب در دمای بالای 100 درجه سانتی گراد را تامین می کنند.

بویلر آب گرم چیست

انواع بویلرهای آب گرم

بویلرهای آب داغ و بویلرهای آب گرم از لحاظ جنس آن ها به دو دسته بویلرهای فولادی و چدنی تقسیم می شوند. همچنین بویلرهای فولادی در مدل های بویلر واتر تیوب و بویلر فایر تیوب موجود می باشند. دیگ های آب گرم می توانند دو پاس، سه پاس یا کوره برگشتی بوده و نحوه قرارگیری آن ها به صورت افقی با عمودی باشد. به علاوه این بویلرها دارای انواع وت بک و درای بک می باشند.
همچنین امروزه یکی از جدیدترین بویلرهای آب گرم، بویلرهای چگالشی می باشند که استفاده از آن ها در دنیا در حال افزایش است.

انواع بویلرهای آب گرم

مقایسه بویلرهای آب گرم فولادی و چدنی

بویلرهای آب گرم چدنی سبک تر بوده و حمل آن ها نیز آسان تر می باشد. اما این بویلرها برای کار در فشارهای بالا مناسب نمی باشند و برای این منظور از بویلرهای آب گرم فولادی استفاده می گردد.

نحوه خرید بویلرهای آب گرم فروش انواع بویلر آب گرم فولادی

محاسبه ظرفیت بویلرهای آب گرم

به منطور محاسبه ظرفیت مورد نیاز بویلرهای آب گرم باید به موارد مختلفی از جمله متراژ و تعداد طبقات ساختمان، نوع کاربری، موقعیت جغرافیایی، ارتفاع از سطح دریا، دمای طرح خارج و غیره توجه نمود. اما به طور کلی می توان گفت که در اغلب موارد متراژ زیربنای ساختمان را بر اساس شهر مورد نظر برای نصب دستگاه، در عددی بین 50 تا 200 ضرب می کنند و ظرفیت مورد نیاز بویلر بر اساس کیلوکالری بر ساعت محاسبه می گردد.

کاربرد دیگ های آب داغ

فروش انواع بویلر آب گرم و بویلر آب داغ

انواع بویلرهای آب گرم و دیگ های آب داغ فولادی و چدنی و همچنین بویلرهای بخار با قیمت مناسب توسط شرکت ما به فروش می رسند. جهت خرید انواع بویلرهای صنعتی با کیفیت مطلوب و با بهترین قیمت می توانید با ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما